Views: 942
Într-o lume în schimbare continuă și rapidă, cu obligații, responsabilități, dar și drepturi cetățenești tot mai variate, biblioteca publică s-a adaptat pentru a oferi sprijin adecvat publicului său.
Serviciul de informaţii comunitare al bibliotecii susţine cetăţenii să facă două lucruri extrem de importante: (1) să îşi rezolve problemele vieţii de zi cu zi şi (2) să participe la viaţa comunităţii. Biblioteca nu poate rezolva problemele de zi cu zi ale cetăţenilor, însă poate să înţeleagă şi să împlinească nevoile de informare, care sunt condiţia rezolvării lor. Identificarea nevoilor de informare ale publicului, colectarea datelor despre agenţiile care rezolvă propriu-zis problemele comunitare şi punerea lor la dispoziţia cetăţenilor sunt activităţile principale ale bibliotecarului din departamentul de informare comunitară.
Câmpuri de cereri așteptate la departamentul de informații comunitare al BJC:
- Locuirea (vânzare/cumpărare de locuinţe, închiriere, administratorul de bloc, arhitecţi, constructori, reparaţii, avize şi acte pentru construcţii etc.)
- Alimentaţia (restaurante, pizzerii, restaurante cu specific, pieţe, catering, livrări la domiciliu etc.)
- Educaţia (grădiniţe, şcoli, licee, facultăţi, cursuri, ateliere, universităţi populare, profesori etc.)
- Sănătatea (clinici, spitale, cabinete, centre de recoltare, farmacii, medici, medicamente etc.)
- Asistenţa socială (autorităţi, azile, cantine, centre de zi, adăposturi de noapte, ajutor social, furnizori privaţi de servicii sociale etc.)
- Transporturile (transport public, trasee şi orare, companii de taxi, firme de transporturi speciale, infrastructura de transport etc.)
- Cultura şi petrecerea timpului liber (muzee, teatre, biblioteci, cinematografe, galerii de artă, librării, festivaluri, concerte, cluburi, centre aerobic, fitness, baze de agrement etc.)
- Mass-media (posturi radio, televiziuni, presă, furnizori Internet, telefonia mobilă, edituri, tipografii, case de producţie etc.)
- Turismul (agenţii de turism, hoteluri, pensiuni, hostel-uri, staţiuni, trasee şi atracţii turistice, turism şcolar etc.)
- Angajarea (autorităţi, angajatori, locuri de muncă, realizare curriculum vitae şi scrisoare de intenţie, burse ale locurilor de muncă, şomaj, recalificare etc.)
- Afacerile (constituirea şi autorizarea firmelor, falimentul, oportunităţi economice, agenţi economici, birouri de asistenţă societăţi comerciale etc.)
- Drepturile (avocaţi, drepturi şi obligaţii civile, acte normative etc.)
- Asocierea (uniuni şi asociaţii profesionale, sindicate, organizaţii neguvernamentale, partide politice, asociaţii ale grupurilor etnice, voluntari etc.)
De asemenea, departamentul de informații comunitare oferă informații despre valorile, instituţiile şi eforturile de unificare europeană şi încurajează cetățenii Constanței să participe la acest minunat proiect care poartă numele de Uniunea Europeană.
Responsabil: Ionel Alexe, bibliotecar în cadrul departamentului de informații comunitare